Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 21 maj 2009

Detta är en fröjd för ögat.
Jag är så glad att jag kan se och uppleva himlens skådespel, skiftningar och alla sorters väder.
Här står hela himlen i brand. Det är så otroligt vackert.
Det har nog inte undgått någon att vi (hela familjen) tycker om djur, alla sorters djur och vi åker gärna på djurspanarturer. I kväll åkte vi på en tur för att spana efter björn. Ivriga och spända. I kväll, plötsligt händer det sägs det.
Nä inte i kväll helller. Men en liten rolig familjegrej blev det i alla fall. Vi lyckades skymta en älgko och en tjäderhöna.
Gunnar har rengjort altanen i dag medan jag jobbade. Nu ser altangolvet ut som om det vore nylagt. Sedan ska det bara oljas in. För varje sak som blir gjord känns det bra.
När det blir en sådan här röd dag på veckan så frångår man gärna lätt rutinerna. Det är mysigt att vara uppe lite längre, och i går ikväll ställde jag mig faktiskt och rörde i hop en microkladdkaka. Innan dess hade vi varit på Dollarstore och inhandlat lite chips så det blev en riktig onsdagsmys här hemma. Det är vi värda tycker jag.

4 kommentarer:

  1. Jättefin stämningsbild att njuta utav. Det verkar som om ett åskväder snart dra dra in över Rolfstorp och det är också ett skådespel att se.
    Kram Gun

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert foto. Undras vart du tog det?
    Ni verkar ha haft en mysig lite utflykt.
    Det var kanske bra att ni inte såg nån "nalle".

    Går den tjejen i Lungvik?
    Det var fler klasser där på stationen som skulle
    iväg till Göteborg.

    kram
    strömma

    SvaraRadera
  3. Gomorron Strömma!
    Kan inte säga vart Linnea går i skolan, men jag tror inte att hon går i Lungvik. Jag tänkte ju inte så långt att det kunde vara flera klasser som åkte samtidigt.
    Ha en trevlig helg. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  4. Hej på dig min mysiga vän, nu är jag hemma igen kramizzar Mia

    SvaraRadera