Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 23 oktober 2018

Detta är utsikten från vårt köksfönster på jobbet.
Innanför gärdsgården är det en fin uteplats och en paviljong, som skyddar bra mot solen på sommaren.
I huset mitt i mot är det två avdelningar.
Samlingssalen skymtar lite längst till vänster.
Mellan husen är det en glasgång.
Ovanför Gästis är det ytterligare en avdelning.
På samma plan som Gästis sitter kommunrehab.
Det vill säga fysioterapeuter, arbetsterapeuter, assistenter och deras chef.
Enhetschefen för Solbackens särskilda boende och hennes "allt i allo".
På husen arbetar även 3 st. sjuksköterskor.
En resurs som tar hand om tvätten på veckorna.
Städerskorna och vaktmästarna som håller snyggt och fint omkring oss.
Gästis chef sitter på Strömbacka, trygghetsboende där han också är chef.
Tillsammans är vi ett team.
Och vi skulle inte klara oss utan varandra.
Alla har sina professioner.

Dessa två hus byggdes om på 90-talet när de rev gamla "sjukan".
Maten levereras 2 gånger om dagen från Vattudalsskolans storkök.
Det är mycket som ska funka.
Och ingenting gör sig själv.
En minst sagt levande arbetsplats, dygnet runt, 365 dagar om året.

I dag blev det en morgonpromenad med Chess.
Vi gick efter kraftledningen och skoterleden ner mot Kaflon.
Det knastrade under fötterna då gräset hade frusit under natten.
Härligt att se solen i trädtopparna.

Jag är ledig i dag. Skönt att ta dagen som den kommer.
Jag har inget särskilt inplanerat.
Bara lite småpyssel så som att betala räkningarna till mina huvudmän
(som jag är god man till), och tvätta lite. 
Jag ska göra makaronipudding till middag.
I kväll är det bandyträningar.

Moa har "flyttat" till Gunnar efter några veckor hos oss.
Hon ska ta sin första körlektion med bilskollärare på fredag.
Alla gymnasieelever får 8 körlektioner samt teorin av skolan.

Nästa vecka är det höstlov. Då jobbar jag bara 3 dagar.
Det blir en liten minisemester.
Och barnen får lite välbehövlig vila.

:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar