Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 25 februari 2020

Ledig dag och solen skiner från en klarblå himmel i Strömsund.
Kortet taget nu på morgonen när jag var ute med Chess.
Ljuset är så välkommet tillbaka. 
Och det känns som att det redan är vårvinter.
Jag har fixat både mina och mina huvudmäns räkningar, eftersom de ska vara klart innan fredag. 
Och så jag har bytt djurförsäkringsbolag.
Från 307 kr i månaden till 161 kr och bättre villkor.
Kan ju inte bli bättre.

Jobbarhelgen är över, och nu kan jag se fram emot 3 lediga helger.
En helg som även gick i sportens tecken.
Alva åkte med bussen redan vid 7 tiden på lördag morgon till Umeå för att spela handboll.
De övernattade i Ö-vik, för att sedan fortsätta till Kramfors på söndag morgon för att spela ytterligare ett par matcher.
Petter åkte till Östersund på lördagen och spelade en bandymatch mot Jemtland.
På söndagen var det Elias och Moas tur att åka till Östersund och spela två bandymatcher. Och Melvin åkte till Krokom.
Dessutom var Elias och Melvin ute på fredag kväll en bra stund, och sköt bollar mellan varandra. 
Så jag känner mig inte så orolig för dem, när det gäller den alarmerande och oroväckande statistiken om stillasittande barn/ungdomar.
De brinner verkligen för sina sporter, och tycker att det är veckans höjdpunkt att få åka på träningen.
Det säger rätt mycket tycker jag.

I kväll ska Elias och Moas lag ha teambuilding innan träning.
Och i morgon ska Elias (9:orna) bada isvak, och lära sig att hantera isdubbar på gympan.
Moa gör sin sista vecka på Nya närvården.
Hon måste ta igen några dagar lite senare, som har gått bort då hon har varit sjuk.
Nästa vecka är det sportlov.

Dags att gå ut med Chess igen.
Petter har åkt och pimpla med pappa några timmar.
De ska pröva "grejerna" innan det är dags för pimpeltävlingarna.

Det blir kams till middag, och jag lär väl inte kunna stå emot frestelsen av en semla lite senare.
Vi ska titta på auktionssommar på SVT 1 där det ska vara Strömsundsbor med.
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar