Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 15 juli 2019

Födelsedag och körkort!!

Vem kunde tro att uppkörningen för körkortet skulle ske just på Petters födelsedag?
Kl 10 den 4 juli.
Provet gjorde de dagen före, och alla klarade sig.
Jag var riktigt nervös, och väntade på att han skulle höra av sig.
Så när han ringde på mobilen och talade om att han hade klarat det så kom glädjetårarna.
Så härligt!! 😄
En euforisk känsla.
Jag var ledig så jag höll på att förbereda tårtan tills han skulle komma hem.

Jag kan verkligen rekommendera intensivkursen i Vilhelmina.
Petter var så nöjd med allt.
Hotell Vilhelmina har extra bra erbjudande för dem som går på trafikskolan.
Det ingår middag i priset.

Vi firade först Petter på kvällen hos Gunnar och Lena.
Sedan firade vi med mamma och pappa här på lördagen.

Den har hänt så mycket på kort tid. Och mer kommer det att bli.
Snart fyller Elias 15 och Moa 18 år.
Så vi håller på att kolla upp när Moa kan åka till Vilhelmina och ta sitt körkort.
Som det ser ut just nu lutar det mot vecka 2-3 2020. Det är fullt innan dess.
Och Elias vill ta moppekortet.

Den här helgen har det varit Dundermarknad.
Strålande solsken i stort sett hela tiden. 
Vi har ju som tradition att äta langos, de godaste vi har smakat. Det gjorde vi även i år.
Och ta en öl i öltältet.
Titta lite på marknaden och surra med folk. Det är många hemvändare.
I år var det väldigt blandat med artister. Samir och Viktor drog mycket folk.
På fredagen gick Tomas staketvakt för IFK.
Då cyklade jag ner till Maria och satt och surrade och drack lite vin med henne.
På lördag kväll blev jag och Tomas bjudna på middag hos Maria och Mattias.
Jättetrevligt som alltid när vi träffs. Många härliga skratt.
I går åkte jag och Tomas ner på marknadsområdet och åt en toast med kantareller och västerbottenost.
Så nu har vi utökat vårt matintag med en dag till där.
 Vi bjöd Carina och Peter på middag.
Tomas wokade fläskytterfilé, minimajs, vattenkastanjer, champinjoner och bambuskott på vår eldstad.
Det lägger vi på tortillabröd med potatissallad, tomater och rostad lök.
Lite sövligt, men jättegott!!

Elias har "flyttat" till Gunnar, så just nu har jag inga barn här.
Petter orkar inte packa, säger han, så han har inte varit här på ett halvår.
Jag håller på att bearbeta honom, så vi får väl se om det lyckas.

Den här veckan kommer Gun och Bertil upp och hälsar på.
Eftersom jag och Tomas jobbar så blir de största delen med mamma och pappa.
De kommer att få en fin och minnesvärd vecka. Hoppas att vädret blir bra också.
Jag jobbar två veckor till. Sedan har jag två veckor semester.
Ser fram emot att äta kams i Flykälen på torsdag.

På återseende!
:O)

2 kommentarer:

  1. Det verkar som du har det riktigt bra så här i mitten av sommaren. Dessutom har du din semester att se fram emot. Vilken dubbellycka. Stort GRATTIS till Petter. Både kortet och f-dag. Dessutom ser jordgubbstårtan frestande ut. Synd att inte intensivkurser fanns på min tid. Det hade passat mig förträffligt. Jag tror stenhårt på konceptet men inser "svagheten". Syftar på de som inte fixar att plugga teori på så kort tid. Själv blev jag alltid stoppad med mitt läsande. Orsaken var såklart att mjölka mig på money. Bra av många orsaker att bjuda på middag. Kanske fick Petter några nya kompisar där.
    Kram och en önskan om att du får en härlig semester

    SvaraRadera
  2. Jag tror att detta var det bästa för Petter, att få koncentrera sig helt och hållet på att ta körkortet och inget annat. Sedan är det säkert inte alla det passar för, eller vad vad man är inställd på.
    Han fick ett par nya kompisar. De var 4 st.
    Tack så mycket :) Kul att du kikar in. Kram Katarina.

    SvaraRadera