Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 25 juni 2019

I dag avslöjar jag min lilla hemlis.
Jag, mormor och morfar har köpt en bil (chevrolet matiz -05) som Petter och Moa har fått.
Petter fick bilnyckeln som en kombinerad student, körkort och födelsedagspresent.

Det kändes minst sagt pirrigt att få öppna garageporten och visa bilen.
Den har nämligen stått i vårt garage ett tag.
Petter såg väldigt överraskad ut, och smålog som bara han kan.
Moa hade sett och provsuttit den innan.
Han fick bilen nu för att ha en rejäl morot att klara körkortet.
I söndagskväll körde Tomas och jag upp, Petter och hans kompis David till Vilhelmina.
Så förhoppningsvis så kan han ta bilen på sommarjobbet, efter dessa två intensiva veckor.
Och sedan åka och fiska och spela golf precis när och hur länge han vill, 

utan att vara beroende av skjuts, eller låna någons bil.
Det blir en frihetskänsla.
Sedan får vi se när det blir Moas tur. Hon fyller 18 i augusti.
Då har jag sagt att de får komma överens och dela på bilen.

Vilken makeover!!
Projekt storrensning garage är slutfört ✓✓
Det blev som ett helt nytt garage.
Efter två fulla släpvagnar till återvinningsstationen.
Det som har legat orört sedan vi flyttade hit (7 år).
Nu blev det plötsligt utrymme, och vi vet vad vi har där.

Andra veckan på semestern.
Jag njuter!!
I går sparade vi 60 mil genom att ha telemedicin (videokonf.) på hälsocentralen med Moas läkare.
Så himla smidigt.
Nu får Moa äntligen börja köra moppe.
Så i morse "pruttade" hon i väg till jobbet i Ulriksfors.

I går fm. fick jag en soul reading per telefon. Jag fick ställa 4 frågor.
Sedan svarade Anne på dem utifrån vad hon kunde läsa av min själ.
Och det bekräftade det jag egentligen redan visste eller misstänkt.
Skönt att få lite vägledning. Intressant att det kan stämma så bra.
Jag hoppas att jag kan göra det snart igen. 

Tycker det var lite surt att inte Sverige fick  vinter OS 2026.
Det hade varit häftigt.
Men desto roligare att Sveriges fotbollsdamer slog Kanada med 1-0, 

och vilken snygg räddning av Hedvig på straffen.

I dag ska jag ta dagen som den kommer.
Tomas är på golfbanan.
Elias är sista veckan på sommarskolan.
I kväll börjar Allsång på Skansen. En riktig sommartradition.
Och på torsdag dyker Ernst upp i rutan igen 😊
Det finns ju ingenting att klaga på med andra ord.
Ja förutom att jag ska tillbaka på jobbet på måndag då, men jag är inställd på det, 

så det kommer att gå fort till de andra två semesterveckorna.
:O)

2 kommentarer:

  1. Hej vännen! Åhh vilken överraskning med en bil..så kul! Håller alla tummar för körkortet. Låter som att du har en härlig semester, och du så skönt att få gjort i ordning i garaget! Önskar dig en fortsatt fin kväll och Tack rara du för dina kommentarer hos mig!! Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket själv :) Jag tror att vi berikar varandra på många olika sätt. Det är det som är så fantastiskt med blogglandia. Det var nog bara meningen att just vi skulle hitta varandra tror jag.
      Trevlig helg. Kram Katarina :)

      Radera