Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 18 mars 2019

Bättre sent än aldrig...
Det kom bara lite i mellan.
På fredagen på sportlovet åkte vi till Östersund för att fotografera oss.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så var det meningen att vi skulle fotografera oss i höstas.
Men fotografen blev sjuk och då lade vi det på is.

Sedan vann jag en facebook tävling där själva fotograferingen och en inramad bild ingick.

Min tanke var först att jag ville ha kort på barnen, mamma och pappa.
Men när vi ändå fick denna möjlighet så kunde fotografen ta kort på oss i olika kombinationer och bakgrunder.
Så nu ska vi få en tid för att åka dit och titta på bilderna,
och bestämma oss för vilka vi vill ha.


Efteråt gick vi och åt på Grekiska kolgrillen.
Petter, Moa, pappa och Elias åt Gyros.
Mamma och jag åt linguine pasta med tigerräkor och vitlöksbröd.
Jätte jättegott!

Morfar och Elias gjorde tummen upp för gyrosen.
Kul att pröva en resturang som vi inte har varit på förut,
och hört att det ska vara bra mat på.
Det blev en fulländad dag.
Moa åkte sedan till sin faster på Frösön för att hälsa på över helgen.

Nu har pimpeltävlingssäsongen satt i gång.
Pappa och Petter åkte på första tävlingen i lördags.
Det handlar mest om hur mycket fisken är på hugget just då.
Teknik och utrustning också så klart.
Och vad fisken hugger på.
Pappa kom 5:a. För Petter gick det inte lika bra, men pris fick han i all fall.

Samtidigt var det sista bandysammandraget hemma i Engconhallen för Moa och Elias lag.
De spelade två matcher och vann båda. Skönt att få avsluta med det.
De slutade på tredje plats, med ett poäng från tvåan.
Jag kunde åka hem strax efter 20.30 då vi hade städat klart, och de sista två lagen hade spelat färdigt. 
Då var det gott med en pizza till middag. Och så tittade vi på filmen om Ted Gärdestad.
Jag blev rejält tagen av hur illa däran han faktiskt var av sin schizofreni.
Och hur hans bror verkligen fanns bredvid hans sida hela tiden.
Det kallar jag syskonkärlek.
Duktiga skådespelare.
Kan verkligen rekommendera den.

Så får vi se vad denna vecka bjuder på.
Var rädd om dig, det finns bara en av dig och det är Du!
:O)

2 kommentarer:

  1. Grattis till "fotovinsten". Blir kanske svårt att välja bilder om det är för många.
    Alltid bra att avsluta en säsong med en vinst. Grattis till tredjeplatserna.
    Jag såg Björn Borg filmen nyss. Den var också sorglig och mörk. Tänk att Björn och Ted möttes flera gånger i tennis. Tror de var de två bästa spelarna i en viss ungdomsålder. Samma flickvän också. Men inte samtidigt. :) Sorgligt med sjukdomen. Nu är storebror borta också.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Bosse :) Vi har valt ut dem 10 bästa bilderna, som fotografen ska skicka per mail till mig inom 3 veckor. Jag längtar :)
      Vi har också sett Björn Borg filmen. Jag visste inte att han spelade mot Ted förens jag såg den filmen.
      Jag blev väldigt berörd och tagen av filmen. Skönt ändå att brodern hann se filmen innan han somnade in, eftersom det var han som var med att göra den.
      Trevlig helg! Kram Katarina.

      Radera