Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 4 februari 2019

Födelsedagar!

Förra veckan fyllde pappa 74 år.
Vi firade honom hos oss med middag och tårta lite i förväg.
Han fick en hel hög med skraplotter, i förhoppning om att plötsligt händer det,
men inte en krona blev det. Surt!!
Men huvudsaken är ju att vi får träffas och vara tillsammans.
Han fick även en utflyktsdag med mamma och mig någon dag till våren eller sommaren.
Jag gillar ju upplevelser framför prylar.
Att ge bort av sin tid är guld värt.

Och Chess fyllde 1 år 💓
Han fick ett gott ben med torkat kycklingkött på.
Det tuggade han i sig snabbt.

Chess myser gärna framför brasan.
Han får alla att le och skratta.
Leker gärna med filten, busar och tuggar på ben.
En mycket kär familjemedlem.
Och inte minst ett härligt sällskap.

Sist men inte minst så fyllde Saa 40 år i lördags.
Jag och Tomas var bjuden på kalas.

Det bjöds på fantastiskt god och stark mat.
Härligt gäng 😄
Jättetrevligt att träffa människor som vi inte träffar annars.

I går klev jag upp tidigt och körde till Östersund för bandy med Elias och Moa i Östersunds sporthall. Petter följde också med.
Fick trevligt sällskap hela dagen av min kusin Susanne som också var där med Julia.

De spelade 2 matcher. Den första mot Brunflo och den andra mot Frösön.
Tyvärr blev det förlust i båda, men de kämpade och spelade riktigt bra.
De gör det faktiskt skitbra. Inget oschysst spel som många andra lag kan ha.
E 45:an bjöd på snörök både till Östersund och hem. Men väglaget var helt ok som tur var.
Jag blir alltid så full i skratt att det alltid blir kaos i södra Sverige när det kommer lite snö.
De blir alltid lika brydd att det snöar. De vet inte hur de ska ploga. De kör fast.
Bussar och tåg ställs in, och folk saknar vinterskor och kläder. Jösses!! 

Första arbetsveckan efter sjukskrivningen gick över förväntan bra.
Har mycket mindre ont i hälen nu. Känns jätteskönt.

Nu ska jag ut och köra snöslungan. Vi har fått mer än nog med snö nu.
Sedan jobbar jag kväll.
På återseende

:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar