Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 11 februari 2019

Det kan ju inte ha undgått någon att jag älskar te?
Det är en ren njutning och avkopplande. 
Det ska vara svart, och det ska smaka frukt eller blommor.
Mitt favorit te just nu är kvitten.
De tog hem kvitten på en butik här i Strömsund, men tyvärr är det nog inte samma leverantör som de har i Östersund, där jag brukar köpa det.
Kvitten påminner mycket om brunkullan te, så jag tror att det är kvitten i det.
Oftast blir det två koppar på morgonen. 

När jag är på jobbet blir det även en mitt i dagen, och på kvällen blir det också två koppar.
Det är sällan jag får frågan nu om jag inte dricker kaffe. 
Jag kan egentligen inte säga att jag inte tycker om kaffe, det har helt enkelt inte blivit att jag har börjat.
Däremot är det gott med en kopp cappuccino i bland.
Det var en person som sa till mig vid ett tillfälle, att man blir inte vuxen förens man börjar dricka kaffe, så jag blir nog aldrig vuxen då 😃
När jag åker någonstans så letar jag gärna upp en te butik, och köper med mig några påsar hem. 

Jag har varit på afternoon tea tre gånger.
Två gånger på Grand hotel i Stockholm, och en gång på Edenbos konditori  i Östersund.
Jag verkligen rekommendera dig båda. Det finns bilder i etiketter till höger. 
Första gången jag var på Grand hotel så hade vi Runar Sögaard vid bordet bredvid oss.
Jag minns att han pratade oavbrutet och var väldigt skrytsam.
Det gick inte undvika att höra.
Vi fick även se P-G Gyllenhammar, en stor personlighet.
När jag skulle dit nästa gång med Tomas och Lena, så berättade jag detta för dem, 

och vem möter vi inte i trappen om inte Runar. Hur stor är sannolikheten?
Vi satt på en bänk utanför, för att vi var lite tidiga.
Kvällen innan hade jag och Tomas varit på en Depeche mode konsert på globen.
Där vi förövrigt förlovade oss under konserten 💓
När vi blir visade till vårt bord, så ser servitrisen att Tomas har en Depeche mode tröja på sig som han köpte innan konserten.
Då säger han att de satt vid bordet bredvid för 45 minuter sen.
De hade bott där efter konserten.
Tänk om vi bara hade kommit dit en stund tidigare, så kanske vi hade fått se skymten av dem. 

Då hade nog både Lena och Tomas blivit rejält starsstrucked.
Just detta har vi pratat om många gånger.
Det hade varit så häftigt. 
:O)

1 kommentar: