Leendet du sÀnder ut vÀnder Äter till dig




mÄndag 18 februari 2019

Alla💓Dag!!
Enkelt men ÀndÄ med omtanke.
Jag försöker sprida min kÀrlek och omtanke alla dagar pÄ Äret.

I lördags bjöd vi Peter och Carina pÄ middag.
Det gÀller att hitta en dag mellan bandymatcher, arbetshelger och allt annat.
NÀr de kom fick de först en liten aptitretare pÄ lövtunna salta chips och bubbel.

Till varmrÀtt blev det regnbÄge med grÀdd och grÀslökssÄs, gröna Àrtor och pressad potatis.

Och sedan blev det pecannötpaj med grÀddglass.
JĂ€ttegott!!
Det Àr alltid lika trevligt att trÀffas.
Carina blev farmor pĂ„ Alla hjĂ€rtan dag. Hennes första barnbarn. JĂ€ttekul 😃


Jag Àr sÄ otroligt glad att GÀstis har inlett ett samarbete med fotoklubben hÀr i Strömsund.
De kom och satte upp tavlor i fredags som vi ska fĂ„ lĂ„na. 
Sedan kommer de och byter ut dem efter nĂ„gra mĂ„nader. 
Nu kommer vĂ„ra gĂ€ster att ha mĂ„nga fina tavlor att titta pĂ„ framöver, i stĂ€llet för tomma vĂ€ggar. Det kĂ€nns sĂ„ roligt och positivt. 



I bland önskar jag verkligen att det skulle sitta fint med en trissvinst, att det nĂ„gon gĂ„ng var vĂ„r tur. Att det plötsligt hĂ€nder. 
Att vi slapp tĂ€nka pĂ„ om vi har rĂ„d med ett par skor eller köpa hem pizza pĂ„ en onsdag. 
Eller som nu nÀr vi verkligen skulle behöva byta bil.
Vi har sÄ att det gÄr i hop exakt varje mÄnad. Och dÄ har jag faktiskt lyckats spara nÄgra hundralappar, bÄde till mig sjÀlv och barnen, samt betalat av pÄ mina linser och mobilen jag just nu har i min hand.
Men sĂ„ tĂ€nker jag. Vi har det ju bra Ă€ndĂ„. 
Med allt som vi har lyckats Ă„stadkomma. 
Ett hus som vi trivs i. Det Àr tryggt och stabilt.
Vi kan Ă€ta oss mĂ€tta varje dag. 
Och vi kan dĂ„ och dĂ„ unna oss nĂ„got roligt. 
Vi fĂ„r kĂ€nna oss nöjda med det. 
Vi har 5 barn som krÀver sitt. Och sÄ ska det vara. Vi kan inte begÀra mer just nu.
Tids nog nĂ€r barnen Ă€r utflugna kommer det att finnas mer att röra sig med. 
Men nu Ă€r nu. 
Vi har inget överflöd av pengar, men vi Ă€r tacksamma och glada att vi har varandra💓
Ha en bra vecka!
:O)

5 kommentarer:

  1. Det sistnÀmnda var bÄde en vacker och sann avslutning. Men visst skulle det inte vara helt fel om det blev en storvinst nÄgon gÄng. Idag vann vi faktiskt 500 kr pÄ postkod-lotteriet.
    Mums! Vad mycket gott pÄ fotona.
    Tavlor Àr ett rogivande inslag. Jag har lÀst om lyckade insatser med levande "kramdjur". Nu menade jag katt eller hund. Men i vÄr tidning som det om "lÄtsasdjur" som klarade av mÄnga saker.
    Precis som du skrev. KÀrlek och omtanke behövs varje dag, Äret om.
    MÄndagskramar frÄn Gotland

    SvaraRadera
    Svar
    1. 500 kr Àr början pÄ miljonen ;) Àven om det Àr lÄngt kvar dit.
      Men, nÄgonstans mÄste man ju börja :)
      Det finns mycket man kan göra för de Àldre pÄ vÄra boenden, bara man har lite fantasi och möjlighet, som förgyller deras tillvaro.
      Mycket har att göra med hur mycket personalen fÄr utrymme för det.
      Jag drömmer och önskar om bÄde det ena och det andra, och som tur Àr sÄ Àr det gratis :D
      Tack för besöket pÄ bloggen. Kram Katarina :)

      Radera
  2. Även vi vann 500:- pĂ„ postkodlotteriet Bosse :)

    SvaraRadera
  3. HĂ„ller med dig Katarina till punkt och pricka ❤🙏🌞

    SvaraRadera