Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 11 december 2018

Efter några intensiva dagars snöande så är jag otroligt glad över att vi investerade i en snöslunga.
Backen upp till gården är inte att leka med.
Jag hoppas verkligen att det inte blir lika mycket snö som förra vintern.
Vintern är inte min årstid.
Längtar bara efter ljuset, solen och värmen.

Om det inte vore för att vi trivs så bra här, så skulle vi kunna tänka oss att flytta någonstans där vi slipper skotta (snöplogkanter), frysa, skrapa rutorna på bilen och igenimmade rutor.
Det är nog bara Chess som gillar snön.
Fördelen är att vi kan elda i kaminen och tända ljus.

I går var jag ledig efter jobbarhelg.
Eftersom Tomas fick ryggskott i söndags så blev det på min lott att köra snöslungan.
Sedan blev det en sväng på Dollar store.
Tur vi har den affären, när det är så långt till Ullared.
Skönt med kort arbetsvecka, bara tre dagar.
Jag ska bla köpa lite julklappar till mina huvudmän.
Ett nyval närmar sig. Jag hoppas fortfarande på M, Kd och Sd.
In med nytänk och ut med det gamla tänket.
Tiden får utvisa, men förtroendet för politikerna är inte lika starkt efter alla turer hit och dit.

🙈🙉🙊

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Oj så mycket snö ni har! Du får gärna dela med dig av den lite! Här blir sällan eller aldrig snö numera, vilket jag tycker är tråkigt. Lite och några minusgrader vore toppen!
    Ja du detta med regeringen! Undra hur det skall sluta? Jag tror personligen att ett nyval vore bra!
    Önskar dig en fortsatt underbar dag!! Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Det hade varit bra om man kunde jämnfördela både snön och kylan. Vi har haft några riktigt kalla dagar. så vi har redan fått känna på vintern. För inte så länge sedan var det inte en snöflinga. Det lutar åt att jag mycket hellre hade velat att det var så. Kylan och jag är inte kompisar.
    Jag blir bara irriterad när jag hör och ser hur våra valda politiker håller på. Den enda som jag tycker om är talesmannen. Han har verkligen det han gör. Inte lätt att få ordning i sandlådan.
    Kram Katarina :)

    SvaraRadera