Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 8 november 2018

Favorit i repris!!
När livet rullar på så är det skönt att få lite tid tillsammans.
På höstlovet förra veckan var det Petter och Elias tur att få åka till Hallstaberget på SPA. Och mormor och morfar ville också följa med. Moa var hemma och tog hand om Chess.
Jag hade bokat en massage, vilket verkligen var välbehövligt. Det var flera år sedan sist.
Tyvärr är jag dålig på att unna mig själv, men nu kändes det som det var min tur.

I paketet vi beställde ingick förutom badrock, tofflor och badlakan, lunch, dryck och fruktfat på spa avdelningen.
Så himla mysigt och gott. Riktigt lyxigt!
Att göra saker tillsammans värdesätter jag mer än allting annat.
Upplevelser som man sedan kan prata om och minnas tillbaka på att vi har gjort.
Därför känns det extra roligt att vi ska satsa på en utlandsresa nästa år, i samband med Tomas 50 års dag.
Prylar har vi nog av ändå.
Sedan är det roligt att man anpassar det man ska göra, utifrån vilken/vilka man ska göra det med.

På fredagen bjöd vi Peter och Carina på middag.
Vi hade inte träffats alla 4 på jättelänge, så det var roligt att äntligen få rå om varandra.
Vi gav dem en väldigt försenad bröllopspresent.
Det var regnigt, mörkt och trist hela dagen, så detta blev verkligen en trevlig ljusglimt. 

Det är många som fyller år i november.
Alva den 1:a.
Så vi firade hennes och Tomas födelsedag i lördags tillsammans med svärföräldrarna och Alvas pojkvän.
Tomas hade beställt en maffig smörgåstårta av en kompis, som var supergod.

Mamma den 4:e.
Henne firade vi på söndagen. Först med fika hemma hos mamma och pappa.
Sedan åkte vi till Storfinnforsen, på Café Storfinnforsen och åt middag.
De hade bla. lagat jättegoda honungsglacerade revben.

Tomas fyllde år i går.
Det blev ett litet firande med fika. Jag hade beställt en Helgatårta.
Mamma, pappa, Moa och Elias kom hit.
I present av mig fick Tomas att vi ska gå och äta på B.A.R (Blasieholmens akvarium och restaurang) i Stockholm, tillsammans med Tomas bästa kompis och hans fru.
Det ser jag väldigt mycket fram emot.
Detta tror jag blir en riktig höjdarhelg!

Nu väntar helgjobb igen.
Så i dag är jag ledig.
Jag ska uträtta en del ärenden till min huvudman. Hon behöver bla ett par vinterskor, så jag ska titta efter ett par icebugs.
Micron har gått sönder, och så behöver hon en lampa i sovrummet.
Tvättmaskinen snurrar, och middag ska tillagas.
Vädret är minst sagt grått och trist.
Lätt att deppa till lite.
Men jag försöker tänka positivt. Jag/vi är ju friska och det betyder allt.
Jag ska tända lite ljus när jag kommer hem i em.

:O)


2 kommentarer: