Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 12 oktober 2018

I går drog dimman in över Strömsund.
Lite dystert tyckte jag. Precis som jag själv kände mig.
Dyster!!
De flesta har nog bilden av mig att vara glad jämt.
Vilket stämmer för det mesta.
Men alla dagar är man helt enkelt inte på topp.
Det var skönt att bara få vara hemma och kurera förkylningen.

Jag diskade hyllorna i kylskåpet. Det var behövligt.
Det är sådant där som man drar ut på att göra, för att det är så himla tråkigt.
Men när man har gjort det känns det bra efteråt.
Sedan var det skönt att lägga sig på soffan och vila en stund.
Det är inte ofta jag gör det.

Elias har börjat på konfirmation på torsdagar efter skolan.
Petter och Moa har också konfirmerat sig så det känns kul att Elias också ville gå.
Det hör till allmänbildningen tycker jag.
Alltid får de med sig något som de bär med sig resten av livet.
Inte minst att respektera varandra.
Samma sak när de spelar fotboll och innebandy.

Moa har fått tid för operation i Umeå.
Det infaller precis när jag och Tomas ska åka till Stockholm.
Det är helt otroligt, eftersom det är det enda som vi har inbokat på hela hösten.
Men som tur är kan Gunnar följa med Moa, och mamma och pappa kan ta hand om Elias och Petter under tiden.
Jag hade helst velat följa med, men det kändes inte som ett alternativ att boka om, för då skulle det bli efter jul.
Lika bra att få det gjort, som Moa sa.

Det blir inte alltid som man har tänkt sig, men det blir bra ändå.


Petter har två veckor kvar på praktiken. Han trivs jättebra där.
Jag tror att han har åkt runt i hela kommunen, från längst upp i norr och alla väderstreck, även utanför kommungränsen.
I dag har jag anmält honom till intensivutbildningen för körkort i Vilhelmina i juni nästa år.
Det känns bra!!!

Önskar dig en riktigt skön och trevlig helg!!
:O)

2 kommentarer:

  1. Du gör det så bra Katarina. Gunnar följer med Moa. Du och Tomas njuter och mår gott. Mormor/morfar är med Elias & Petter. Superbra���� och Chess är hos mig ����

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Elisabeth :) Vad roligt att du läser min blogg.
      Du ska veta att jag är så glad och tacksam att Chess får vara hos dig. Där har han det bra och jag ser att han trivs :)
      Tack så mycket för fin kommentar. Kram Katarina.

      Radera