Leendet du sänder ut vänder åter till dig




söndag 28 oktober 2018

Det är inte ofta som jag sitter och bloggar en söndag morgon.
Blir lite förvirrad av klockomställningen.
Vaknade av att Chess hulkade och fick putta ner honom från sängen, ner på golvet så han fick kräkas.
Det händer i bland. Sedan tog jag med honom ut så att han fick kissa. 
Sedan var jag klarvaken.
Då gjorde jag frukost och satte på nyhetsmorgon.
Det är en skön och mysig start på dagen.

I går åkte Tomas till Sundsvall med Alva och Melvin.
Alva fyller 15 år på torsdag.
Och vad passade bättre än att hon fick välja sina presenter själv?
Sedan åt de middag på pinchos, och sov över hos Tomas bror.

När jag höll på att göra mig i ordning för att gå ut med Chess, ringde det på dörren. 
Det var Peter och Carina som undrade om jag ville hänga med ut på en promenad 😃
Alltid kul med sällskap.
På em satte jag mig och målade mandala. Jag köpte en sådan målarbok på Gekås i somras.
Elias fixade middagen.
Sedan gjorde jag upp en eld, och Moa och jag tittade på en film som jag hade hyrt.

Jag känner oftare och oftare att jag söker lugn och ro.
Jag har hittat andra kvalitéer i livet. Helst där jag hittar återhämtning.
Jag har blivit känsligare på när det blir för mycket folk, högljutt och stimmigt.
Nästan som att jag har blivit "allergisk".
Jag tror absolut på att det har med åldern att göra. 
Men samtidigt så beror det nog också på att jag har haft det så mycket runt omkring mig i så många år.
Så det bästa är när jag får välja själv vad jag vill göra.
Inte en massa måsten.
Jag har omvärderat mycket. Och umgås med dem jag känner ger mig positiv energi.
Det är så skönt att känna att jag trivs bäst hemma.
Men jag uppskattar att göra saker också. Inte minst att resa.
Jag ser jättemycket fram emot när jag och Tomas ska åka till Stockholm i slutet på november.

 I dag är det ca -4 grader. Solen skiner. 
Jag ska ta en promenad med Maria.
Sedan får jag se vad jag hittar på.

Var rädd om dig, det finns bara en av dig och det är du!
:O)

2 kommentarer:

  1. En perfekt helg mao ;) Bra blogg som vanligt

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Åh jag håller med dig om så mycket i inlägget, bl a detta om att ha lugn och ro. Så mysigt att bara ni skall hitta på någonting och jag förstår att du ser framemot det!
    Ha en fortsatt härlig dag och var rädd om dig!!
    Kram Annika

    SvaraRadera