Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 27 augusti 2018

Det går inte ta miste på att Moa tycker om choklad.
I år prövade jag ett nytt recept.
Jag hittade det på Lindas bakskola.
Ballerina chokladboll ice cream cake.
Ett bra alternativ till dem som inte tycker om vanlig tårta.

Årets tårta...

med fingrar och hallon
Inuti är det hallonsylt och choklad mousse crisp.

Det blev rena julafton när Moa öppnade presenterna.
Mormor, morfar, Gunnar, Lena, faster Kickan och Janne kom och firade hos oss.

Förra tisdag hade Moa tjejmiddag för sina närmsta kompisar här.
Då fick jag och Tomas äta middag hos mamma och pappa.

I lördags när Tomas var på golftävling, passade jag och Chess på att åka ner till Ulriksfors. Strömsunds brukshundsklubb har en plan med lite olika agility hinder.
Vi testade några hinder, innan vi tog en liten promenad. 

Det var rejält blött i gräset efter nattens skyfall och åskoväder.
Skönt när det avtog. Det dundrade på ordentligt så det tom skakade i huset. 

Möjligtvis är detta rester från något slags högt staket/mur då det var fängelse i Ulriksfors.

Man måste ju bara ta reda på hur det ser ut i slutet på vägen.
Härlig promenad väg.

Ny arbetsvecka. Jag är inne på min tredje efter semester.
Det går fort att komma in i arbetet igen.
För min del blev det en riktig rivstart, då det var två gäster som skulle åka hem och en gäst som skulle komma.
Då ska det packas och städas.
Måndagar är oftast den dag som det är mest att göra.

I torsdags började skolan.
Petter har bott hos Gunnar hela sommaren, så i går kom han till oss igen.
Innebandyträningarna har börjat.
Ja som ni ser så rullar det på.

Snart val!!

Ha en bra vecka.
:O)

2 kommentarer:

  1. Vad bra att du snabbt kom in i jobbspåret igen.
    Agility skulle jag gärna provat när vi hade hund. Freestyle verkar ännu roligare.
    Mums! De där tårtorna ser farligt goda ut.
    Tjejmiddag låter spännande, men jag förstår att ni inte ingick i skaran. :)
    Grattis till Moa en dag försent.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja båda bakverken blev riktigt goda :) Tyvärr var vi nog alla lite för mätta efter middagen.
      Jag tittade på ett klipp med freestyle för hund, och det ser riktigt kul ut :)
      Alltid kul med kommenterar. Kram Katarina :)

      Radera