Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 28 maj 2018

Det är helt galet vad fort vi fick sommar i år.
Efter all snö som kom i vinter så var jag helt säker på att den skulle ligga kvar minst till skolavslutningen.
Men som tur var hade jag fel.
Jag njuter verkligen av solen och värmen. Detta är vi värda.
Det är klarblå himmel och 20 grader i skuggan.
Och jag är ledig!!!

I går firade vi mors dag på mina timmar (delad tur).
Mamma och pappa kom till oss.
Och Moa och Elias som är hos sin pappa nu.
Så härligt att vi kunde sitta ute.

Jag hade hört mig för på coop vad de hade för smörgåstårtor, och det var denna ovan med kyckling och bacon som jag fastnade mest för. Bytte ut paprikan mot tomater.
 Kul att pröva något nytt.
Tänkte kanske att den skulle passa Moa och Elias bättre, men den föll väl inte dem riktigt i smaken (heller). Men vi andra tyckte att den var god.

Nu ska jag ta tillvara den här dagen.
Håller på att tvätta lite.
Ska ta en promenad med Chess. Tror inte att han orkar gå så långt.
I kväll kommer Elias hit.
:O)


4 kommentarer:

  1. En underbar morsdagsdag!! Såå god smörgåstårta och på de åttondelskaka som pricken över iet! Sköna timmar att bara njuta under solen. Kraam mor!

    SvaraRadera
  2. Ja det blev ett lyckat firande :) Kram Kram :)

    SvaraRadera
  3. hej vännen och Tack för dina alltid så fina kommentarer hos mig! Så kul att ni kommer nedåt här..eller iaf till Ullared med omnejd! Förstår att du väntat och ljuvligt när allting går i lås! Så underbar tomt ni har och huset ser jättefint ut! Härligt att kunna sitta ute och jag Älskar också detta väder!! Men vi har haft mulet ett par dagar i går vräkte regnet ned och i dag är det växlande men varmt!! Önskar dig en fortsatt ljuvlig dag!! Kram Annika

    SvaraRadera