Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 28 december 2017

Julafton 2017 firades hos mamma och pappa.
Lugnt och stilla med go fika, Kalle, julklappar, julmat,
en tomte som överraskade med en julklapp bara till mig
 och ris ala malta som pricken över iét.
Mysigt och trevlig samvaro.
Vad kan man mer begära? inte mycket.
Jag fick bla ett rullrånsjärn, så nu kan jag göra rullrån när jag känner för det.
Och pengar som vi ska sätta in på vårt ambitionskonto.
Juldagen firade vi med barnen hos oss.
Med lite mera julmat i magen,
så delades det ut och öppnades det julklappar frenetiskt.
Vi brukar låta alla öppna en julklapp i taget så man hinner se vad alla får.
Förut om åren har det rivits och slitit i julklapparna, och i slutändan
vet de inte av vilken de har fått dem av, och vi vet inte vems som är vems.
I år tror jag Petters boxboll gjorde störst succé, men de flesta julklappar var
sådant de behövde.
Alla fick pengar, godis och att vi ska åka till Östersund och äta på Pinchos. 


Att bevara våra fina traditioner tror jag är viktigt. 
Inte minst för barnen, som i sin tur kan föra dem vidare.
Sen om man lägger till eller drar i från något spelar inte så stor roll.
Vi har dragit i från en massa på julmaten, och det funkar alldeles utmärkt.
Det är rena idiotin att stå i veckor innan och förbereda sådant som man förmodligen
 ändå får kasta efter helgdagarna.



Men det blir en märklig känsla, när allt plötsligt är över, inte minst förväntningarna hos barnen, och samvaron tillsammans. 
Snopet på nått vis. 
Men det är första året på länge som jag inte har känt mig stressad över huvud taget. 
Det är nog den lugnaste julen jag har firat på många år.
Jag har tittat på flera romantiska julfilmer. 

Känner att jag vill ha mer av lugn och ro i mitt liv. 
Dessvärre har jag har jag hjärtklappning och stundvis ont i magen.
Det uppstod under helgen som jag var ledig, och jag sjukskrev mig på söndag kvällen.
Jag hoppas verkligen att det går över snart. 

Den här veckan ska jag jobba tre dagar, sen är jag ledig i tre, så det är inge synd om mig.


Vi har fått snö så det räcker och blir över. Jag är överlycklig över vår lilla snöslunga.


Passar på att önska dig ett riktigt Gott Nytt År 2018.
Må det blir ett fantastiskt år på alla sätt och vis, 
och framför allt en fin sommar.

Ta hand om dig. Det finns bara en av dig.
Puss & Kram
:O)

1 kommentar:

  1. En skön mysig och fridfull jul.Mer kan man inte begära. Gott är också att ha varandra. Det får man räkna med att så kommer det inte alltid att förbli så därför är det så viktigt att ta tillvara den tid som är kvar. Det tror jag alla ska tänka på lite mer! Ta hand om varandra!



    SvaraRadera