Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 14 september 2016

Vi har haft några riktigt fina sensommardagar.
Så varmt och härligt. Jag njuter.
Det kan vara riktigt råkallt på morgonen och dimman kan ligga tungt, och även på kvällen när solen börjar gå ner.
Jag försöker bita mig fast ett tag till i sommaren.

Vi stötte på en söt och knappt märkbar liten groda när vi var ute och gick häromdagen.
Den smallt in så bra bland alla löv så hade den inte rört på sig så hade vi inte sett den.
 

I söndags spöregnade, sol, och blåst om vartannat så på em gjorde jag upp eld i kaminen. Sedan satte jag mig och målade mandala och drack cappuccino.
Inga krav och inga måsten. Precis vad man behöver i bland.



Ja jisses vilken logistik (telefonsamtal) som krävs för att vi ska åka till Stockholm.
Vi blev beviljade tåg (intyg från barn och ungdomshabiliteringen), som bokas via sjukresor. Biljetter via sms. 

Tåget går 5.46 den 6 okt. Vidare till Karolinska i Solna. Tåget går tillbaka 16.52.
Hade hoppats på flyg, så mycket smidigare, men vi fick det billigaste resesättet. 

Känns som det kommer att bli en lång dag trots att det är snabbtåg åt båda hållen. 
Det är bara att hålla i hatten mao.

:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar