Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 22 augusti 2016

Tisdagen den 16/8 åkte jag och Moa till Östersund. Hon hade en tid på magnetröntgen.
När hon var klar åkte vi och åt lunch på subway.
Sedan hade jag ett möte om ett nytt uppdrag som godman.
Efter det åkte vi ut på Frösön, till Quality hotel Frösö park.
Jag överraskade henne rejält när jag sa att vi ska sova här i natt.
Ett stort leende spred sig i hela hennes ansikte.
Hon fyllde nämligen 15 år på onsdagen.

Vi började med att sätta oss ute och fika lite eftersom det var så otroligt fint väder just denna dag.

Sedan fick Moa en ansiktskur som jag hade förbokat till henne.
Efter det tog vi en liten promenad i området som förut var en flygflottilj F4.
För många år sedan hade jag en praktikplats där i 6 månader i köket.
Det är det huset som de har gjort om till hotell.

Middagen intog vi på Vezzo. De erbjöd pasta, pizza eller sallad, och vi valde pasta.
Det var jättegott!!! och så mätta vi blev.
Dit kommer vi absolut att gå igen. Deras pizzor såg fantastiskt goda ut, så de måste vi prova.

Sedan gick vi på bio.
Moa valde Suicide squad i 3D.
Det var en minst sagt en actionfylld film, från början till slut.
Vi hade försett oss med popcorn och dricka så vi skulle klara oss i 2 timmar.
Det var skönt att lägga sig i sängen på hotellet sen.


På onsdag morgonen klev vi upp och åt en rejäl hotellfrukost.
Det var länge sedan jag såg Moa äta så mycket till frukost. Det var en salig blandning av pannkakor med nutella och vattenmelon. 
Sedan hämtade vi tårtan på Tages som jag hade beställt speciellt efter Moas önskan.
Och på kvällen firade vi henne allihopa med middag, paket, tårta och sång.
:O)

1 kommentar:

  1. Du är fantastisk på att ordna/överraska/gratulera dina nära och kära!!Så roligt för Moa att få göra detta och bara ensam få rå om mamma helt själv!Rosor i mängd till er båda!

    SvaraRadera