Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 28 juni 2011

Jag tog och snodde i hop en blåbärskaka, snabbt och väldigt enkelt. Receptet hittar ni under ektiketter längre ner på sidan.
Det är en riktig kaloribomb, men gud så god. Vispa gärna lite vaniljvisp till så blir det ännu godare.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
I morse klev jag upp med tuppen för att gå ut och gå. Solen sken så ljuvligt. Jag älskar att komma ut på morgonen, även om det kan kännas lite trögt i starten så känner jag mig alltid så pigg efteråt. När jag kom hem sov alla barnen fortfarande. Lugnt och stilla. Men eftersom de skulle upp på golfskolan så var det bara till att väcka dem. Förra veckan gick Moa och Petter tennisskola. Det är bra att de har någon slags aktivitet under veckan så de inte blir sittande hemma vid datorn eller tv´n.
Elias fick göra muntligt prov i går och klarade det med råge. Så tanken är att alla tre ska ta grönt kort innan veckan är slut.
Nu har jag två utslagna och sovande söner. Det är hårt med sommarlov. Men vädret kanske gör sitt till. Det verkar kunna blåsa upp till regn, och inte helt omöjligt blir det åska också.
Själv ska jag snart gå på kvällspasset på jobbet. Känner att jag inte har det där rätta goet i mig just nu. Väntar bara på semestern. Men när jag väl är på jobbet så går det oftast av bara farten.
Målandet av huset går framåt, sakta men säkert. Vi har inget slutmål när det måste vara färdigt så det får ta den tid det tar helt enkelt. När vi jobbar båda två finns inte all tid och ork över.
Min svägerska Kickan har överraskat mig med en prenumeration på tidningen Laga Lätt. Sånt gillar jag. Jag uppskattar verkligen när någon har tänkt på mig. Riktigt roligt.
Och min allra käraste syster kom på besök i går kväll för att ge barna deras födelsedagspresenter i förskott. Hon är alltid så påhittig min storasyster. Hon gav dem var sitt presentkort på en åktur med Skyview på Globen, och en liten peng att köpa något för på semestern.
Det finns någonting att glädja sig åt VARJE DAG!!!
:O)


4 kommentarer:

  1. Javisst, det är det lilla som gör det!
    Förstår att du längtar till sem!
    Håller med dej, visst är det skönt att komma upp och ut på morgonen. Ljuvligt!
    Ha en fortsatt härlig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Underbart när man blir överraskad, sånt gillar jag! Hoppas du får en fin dag.

    SvaraRadera
  3. Du bakar och gör så mycket god mat och delar
    med dig här. Som tur är så är jag inte hungrig nu och klarar att se den goda kakan :-).

    Härligt med överraskingar

    kram
    strömma

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni för era härliga kommentarer :O) Kram Katarina.

    SvaraRadera