Leendet du sänder ut vänder åter till dig




söndag 26 juni 2011

BINGO!!!

Det är något speciellt med bilbingo. Även fast vi i princip aldrig vinner så dras vi dit, som alla andra, som flugor. I går på midsommardagen var det enligt bingoutroparen rekordmånga bingospelare. Men vem lockas inte av att försöka vinna 100.000??? eller 25.000 eller 10.000 m.m på samma tillfälle.
Det blev en ensam lycklig vinnare till de 100.000 kr i går. Tänk att sitta med ett i från. Vilket adrenalinpåslag det ska bli, pirr i magen, och nervöst. Jag hade ett i från 2.500, men då blev det bingo direkt, så jag hann inte ens bli nervös.
Bilbingo har blivit en trevlig sommartradition. Några gånger varje sommar vill jag åka.
Det är en liten folkfest över bilbingon. Människor från alla håll och kanter, i alla åldrar samlas, trängs, fikar och är ute efter samma spänning, dock en liten lättare variant av spänning än tex en bergsklättare är ute efter men ändå. Vi tar med oss goda mackor, kaffe, godis i parti och minut och i går såg jag att våra bilgrannar hade med sig en speciell bingotårta och vitt vin. Det är egentligen bara fantasin som sätter stopp för vad man kan ta med sig.
Det påminner lite om en camping i pausen där folk är ute och promenerar runt med hunden, kollar läget och byter några ord med grannarna.
Ett kul sommarnöje helt enkelt.
:O)

2 kommentarer:

  1. Det låter spännande. Jag har faktiskt aldrig varit på bilbingo men vet ju att det är poppis där, hoppas jag får tillfälle nån gång. Ha en skön midsommarsöndag, kram Katta

    SvaraRadera
  2. ...och när slutsignalen ljuder har alla superbråttom därifrån, fastän de kan ha kommit dit flera timmar i förväg och suttit lugnt och väntat då. Jobbade på bibingo i min ungdom och blev varje gång lika fascinerad över detta fenomen. Själv saknar jag bingogenen lika mycket som shoppinggenen. :)) Synd att du inte vann....

    Sommarkram!

    SvaraRadera