Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 10 maj 2011

Läskoden är knäckt

Han kan ju läsa!!!
Jag hittade en bok i Elias ryggsäck i går, och döm av min förvåning när han började läsa för mig.
Inte helt flytande, men inte långt i från.
Det värmer ett mamma hjärta. Han är trots allt bara 6 år. Har inte fattat att han hade kommit så långt i inlärningen, men en glad överraskning.
Det är de små glädjeämnena som förgyller vardagen.
Jag har suttit och tittat på Kvällen är din och glädjetårarna har runnit. Jag blir så glad för deras skull. Att få sin högsta önskan uppfylld. Det måste vara helt fantastiskt. Vilket lyckorus, som om man drömde.
Det finns många godhjärtade människor.

Dagen i dag har jag ägnat åt att städa och ställa i ordning på altanen. Försökte mig på att tvätta dynorna till utemöbeln i badkaret. Det var ju inte helt enkelt, de var fruktansvärt skitiga och de blev supertunga. Och att vrida ur vattnet var inte helt lätt. 
Nu återstår det att se om de blir sig lik efter den behandlingen. Det kan ju inte bli sämre i alla fall.
Lite vattengympa har jag hunnit med. När jag kom hem stod Gunnar och stekte tunnpannkaka som serverades med vaniljglass. Det var rena lyxmiddagen när jag slipper laga den själv.
:O)

2 kommentarer:

  1. Vad duktig han är. Det är stort steg både för barn och förälder.

    Hoppas du kan njuta i värmen och att dynorna torkar snabbt. Jag brukar köra dom i lättprogram i tvättmaskinen.

    kram
    strömma

    SvaraRadera
  2. duktig kille.
    Ha en fin helg.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera